Sunday, December 12, 2010

Lind II (kaks)


Tervist, tervist! Vahepeal läks blogi natuke gei-maskuliinseks ära, sellepärast ma toon siia uuesti linnu teema sisse. Hetkel siis lind sümboliseerib minu softimat külge. Kuigi tegelikult mulle linnud eriti ei meeldi, sest nad on suhteliselt väiksed ja oskavad lennata. Pluss aeg-ajalt nad kakivad inimeste peale! Aga see selleks.

See lind aga tundus suhteliselt huvitav oma ajuvabaduses. Nimelt peab ta toiduotsides sukelduma vette, pärast seda aga kui ta tiivad on märjaks saanud ei saa ta lennata mõnda aega. Suled on mingist sitast materialist. Imelik, et evolutsioon pole seda viga ära parandanud. Ühesõnaga pärast veega kokkupuudet peab lind kaldal oma tiibu kuivatama mingi 15-20 minutit.


Eelneva pildi peal on näha kuidas see lind kaldal isutb ja oma tiibu kuivatab. See pilt on tehtud selles samas billabongis, kus ma pidldistasin jabirusid. Kui te veel ei mäleta siis see veekogu kubises krokodillidest. Valem - palju krokodille pluss kaldal tiibu kuivatav lind võrdub antud juhul surmaga. Aga sellest ei tahtnud ma rääkida.


Kui kellegile tuleb tuttav ette ja ta teab, mis selle linnu nimi on või midagi, siis andke teada! Ma püüdsin natuke netis otsida aga rsk, ei leidnud. Tegemist siis Kakadu Rahvuspargiga Austraalia põhjaosas Northern Territory´l.

Lõpetuseks panen siia ka ühe krokodiltsiku pildi (tegelikult on selle pildi peal neid kaks tükki), mille ma sain tehtud kõige lähemalt, samas basseinis. Kahjuks ei viitsinud dude minu poole vaadata. Ma ei teinud ka midagi selle nimel, et ta vaataks.


4 comments:

Tuuker said...

http://www.ozanimals.com/Bird/Darter/Anhinga/melanogaster.html

Darter on linnu nimi ja suled on märguvast materjalist sellepärast, et ujuvus oleks väiksem ja saaks paremini vee põhja sukelduda kalakeste järele:)

RON said...

Jess Kiku, sul käib see kähku. Tore. Nüüd ma siis tean :) Ja tundub, et evolutisooni seisukohast saavad need linnud rohkem söönuks sukeldumisega kui surma tiivakuivatamise pärast. Vist

Kristjan said...

Päris suur see rahvuspark, pindalalt nagu Sloveenia.
Vägev. Tegelikult peaks vastupidi olema, sellel alal võiksid elada inimesed ja kõik muu siis looduse päralt.

RON said...

Austraalias inimestega väga palju probleeme ei ole. Hirmus suur maa-ala aga enamus sellest on elamiskõlbmatu. Kogu selle maalahmaka peale elab vist kokku 22 miljonit inimest, ma võin ka eksida. Samuti seda piirkonda Darwini ümber väga kõrgelt ei hinnata kuna seal on aastas korra mega tormid, jõgedes on krokodillid ja ookeanis on igast mürgised loomi täis. Viimatine suur torm vist oli 1975 kui linn Darwin pühiti 70% ulatuses maa pealt minema.:)Nice.