Sunday, May 19, 2013

Keha keskosa vastupidavuse testid


Aeg on edasi läinud. Hetkel on käsil jõu arendamine. Kuna harjutuste (kükk ja jõutõmme) tehnika pole väga paigas ning mul tuli ka vahele jiu-jitsu võistlused, siis otsustasime (Jass Murutalu otsustas tegelikult), et pikendame jõutsüklit. Ei hakka pooliku tehnikaga midagi kangutama. Las see rõõm jääb teistele!

Nüüd keha keskosa juurde. Et aru saada, mis seisus on mu keha keskosa ja kuidas selle treenimisega edasi minna, siis tegime mõned testid. Test koosneb neljast osast - kõht, küljed ja selja alaosa ehk kere keskosale ring peale. Ideaalis oleks vaja, et keskosa lihased oleksid tugevalt vastupidavad ja samuti ei tohiks olla väga suuri näitajate erinevusi erinevate osade vahel (nt. üks külg on tugevam kui teine jne.)

Juhtus nii, et ma tegin neid samu teste ka 3-4 kuud tagasi. Jälle hea võrdlusmoment! Mu treening on sisaldanud viimasel ajal alati mingit sorti staatikat keha keskossa aga ei midagi väga süstemaatilist. 


Selja alaosa staatika ehk puusasirutuse lõppasend

Vana aeg oli 1min 16sek, nüüd sain 1.30. Norm on 2 min.

Alaselg on mul juba teada nõrk, kuna kunagi ei teinud peaaegu ühtegi jala/seljaharjutust jõusaalis, staatikast rääkimata aga selle-eest tegin kõvasti rinnalt surumist! :)



Plank otse
Eelmine aeg oli 1.48, seekord 2.28. Norm on 2 minutit.

Aeg on läinud küll paremaks ja üle 2 minuti aga kui võrrelda seljaga, siis see läks veel rohkem tasakaalust välja. Ehk peab rohkem rõhku panema selja staatikale. 





Plank paremale küljele
Eelmine kord oli 1.24, nüüd sain 1.59. Norm 90sekundit.

Plank vasakule küljele
Eelmine kord oli 52 (tohoh) sekundit, nüüd 1.38. Norm 90 sekundit.

Vasak külg on selgelt viletsam olnud. On siiani aga asi on paremaks muutunud kõvasti, mille üle on mul hea meel muidugi. 

Kokkuvõtteks: arenguruumi on veel kõvasti aga on näha, et kui ikka tegeleda asjaga, siis midagi ikka muutub. Jassil on plaanis teha lähiajal mulle natuke konkreetsem ja süsteemsem kere treeningprogramm. Nice! On plaanis oma keha kehakeskosaga vaeva näha ja tugev hoida. Vaja on natuke vasak külg ja selg järgi aidata!

2 comments:

Taits said...

Mis sul selle vasaku küljega on? See ei saa olla ometi purjelaua pärast?

RON said...

Ei teagi täpselt miks, ei usu et purjelaua pärast, seal saab ikka suht võrdselt koormust. Ma pigem arvan jiu-jitsu on süüdi, kuna enamus mööduvad paremale, siis parem pool on rohkem töös(spinnid, shrimpid) pluss ise ma möödun ka vastase paremale, enda vasakule ja siis on samuti töös rohkem keha keskosa parem pool. Kui sa saad aru, mis ma mõtlen.